Πολυτίμη Κυριακοπούλου: Χωρίς εμπόδια δεν θα μαθαίναμε ποτέ να κάνουμε «ελιγμούς».

Στον Καζαντζάκη «πιστώνεται» εκείνο το «τσιτάτο», αλλά τόσο αληθινό και υπερβατικό: «φτάσε εκεί που δεν μπορείς». Οι άνθρωποι που το επιχείρησαν (ακόμα περισσότερο οι άνθρωποι που το κατάφεραν) ήταν διαχρονικά εκείνοι που πήγαιναν τα πράγματα μπροστά. Πνεύματα ανήσυχα, σώματα υπεράνθρωπα, μυαλά δυνατά, οραματιστές και Δον Κιχώτες. Σε αυτούς συγκαταλέγεται η Πολυτίμη Κυριακοπούλου. Και γιατί επιχειρεί κάτι μοναδικό: έχει κερδίσει τη συμμετοχή της στο φημισμένο Ράλι Dakar. Προσφάτως, η Πολυτίμη πέτυχε ακόμα μια υπέρβαση: τερμάτισε το απαιτητικό (και προαπαιτούμενο για το Dakar) Merzouga Rally στο Μαρόκο, μολονότι αναγκάστηκε να τρέξει ένα μεγάλο μέρος του αγώνα με σπασμένη κλείδα εξαιτίας μιας πτώσης. Η Πολυτίμη, πρόσφατα, εμπιστεύτηκε το myathlete για έναν εργομετρικό έλεγχο, γεγονός που αποδεικνύει τη σοβαρή προσέγγιση του στόχου της, αλλά και τι «εργαλείο» είναι η εργομέτρηση για κάθε σπορ. Θέλετε κι άλλα; Η Πολυτίμη είναι αρχιτέκτονας και μητέρα τεσσάρων κοριτσιών. Βαθιά υπόκλιση, λοιπόν, σε αυτό τον άνθρωπο και έντονος (απολύτως δικαιολογημένος) θαυμασμός.

Αν έπρεπε να ορίσετε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή ή ένα συγκεκριμένο περιστατικό που γέννησε την αγάπη σας για τις μηχανές, ποια θα ήταν αυτή;

Η αγάπη μου για τις μηχανές γεννήθηκε, όταν μικρή ακόμα , ταξίδευα με τους γονείς μου στην Ευρώπη και από το πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου παρατηρούσα και ζήλευα τους οδηγούς μοτοσυκλετών μεγάλου κυβισμού που μας προσπερνούσαν.  Το αίσθημα της ελευθερίας που απολάμβαναν ταξιδεύοντας ήταν κάτι που ήθελα να ζήσω κι εγώ μεγαλώνοντας.

Από την έναρξη της αγάπης αυτής, ως το απαιτητικό Dakar πόσα και ποια βήματα χρειάστηκε να κάνετε;

Σιγά σιγά με την όλο και μεγαλύτερη ενασχόληση μου αγωνιστικά με την μοτοσυκλέτα και έχοντας συμμετάσχει σε πολλούς αγώνες ράλι μέχρι σήμερα, τόσο στην Ελλάδα  τόσο και στο εξωτερικό, αποφάσισα να κάνω πραγματικότητα το όνειρο των περισσότερων αγωνιζόμενων μοτοσικλετιστών. Την συμμετοχή στο Ράλι Dakar!

Τι περιλαμβάνει η προπόνησή σας για αυτό τον τεράστιο στόχο; Πρόσφατα επισκεφτήκατε το myathlete για μια εργομέτρηση. Ποιο κομμάτι της είναι πάνω στη μοτοσυκλέτα και ποιο σχετίζεται με άλλες γυμναστικές; Ποιες είναι αυτές; 

Η προετοιμασία για κάθε αγώνα που λαμβάνω μέρος απαιτεί άριστη φυσική κατάσταση.  Εκτός από την τεχνική οδήγησης που  αποκτάται με πολλές ώρες πάνω στην μοτοσυκλέτα μου, με προπονήσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στην  έρημο της Αφρικής,  χρειάζεται επίσης  μυϊκή δύναμή, αντοχή στην καταπόνηση, αερόβια γυμναστική και σωστή διατροφή. Έτσι, αφιερώνω χρόνο για προπόνηση μέσα στην βδομάδα με ασκήσεις στο γυμναστήριο, ποδήλατο και τρέξιμο. Είναι σημαντικό επίσης να κατέχει ένας αγωνιζόμενος βασικές γνώσεις της μοτοσυκλέτας που οδηγεί, αφού η επιτυχία και οι διακρίσεις επιτυγχάνονται με την σωστή συνεργασία και των δύο – αναβάτης και μοτοσυκλέτα.

Πόσο σημαντικές είναι λεπτομέρειες όπως: διατροφή, ξεκούραση, βάρος κλπ; 

Πέρα απ’ όσα ανέφερα παραπάνω, η σωστή προετοιμασία είναι και το μεγαλύτερο εφόδιο για έναν αγωνιζόμενο και ειδικότερα στους  αγώνες πλοήγησης, που απαιτούν καθαρή και ήρεμη σκέψη. Το σώμα και το μυαλό πρέπει να είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν την καταπόνηση πολλών ωρών καθημερινά και  για όσες μέρες διαρκεί ένας αγώνας ράλι, πόσο μάλλον αν αυτός είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο όπως το ραλλι Dakar!

Ερώτηση κλισέ, αλλά πραγματικά, πως προλαβαίνετε να εκπληρώνετε όλους τους ρόλους σας; Πόσες ώρες από την καθημερινότητά σας απορροφά η προετοιμασία;

Η επιθυμία και το πάθος μου για τους αγώνες είναι αυτό που μου δίνει δύναμη να ανταπεξέλθω στις δυσκολίες. Με σωστή διαχείριση του χρόνου και των καταστάσεων, με αντοχή,  δύναμη και πείσμα, καταφέρνω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να τα προλαβαίνω και να τα συνδυάζω όλα και να προχωράω στην επόμενη μέρα.

Πόσο «πίσω» σας πάει ο πρόσφατος τραυματισμός σας στο Μαρόκο; Και τι είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους να ξεπερνούν τον έντονο πόνο σε περιστάσεις απαιτητικές και «δονκιχωτικές»;

Διάβασα πρόσφατα και το υιοθετώ. «…Η καταστροφή δεν είναι τίποτα, είναι δίπλα σου κάθε φορά. Την διαχειρίζεσαι και την ορίζεις μέσα σου σαν μάθημα….» Χωρίς εμπόδια δεν θα μαθαίναμε ποτέ να κάνουμε «ελιγμούς». Δουλειά και σωστή προετοιμασία για το επόμενο βήμα.

Τι κόστος έχει όλη αυτή η προσπάθεια; Πως καλύπτεται αυτό το κόστος; Έχετε κάποιο χορηγό;

Σίγουρα οι αγώνες ράλι απαιτούν εντατική προετοιμασία και μεγάλη οικονομική υποστήριξη. Το κόστος για τον μεγαλύτερο αγώνα ράλι όπως το Dakar είναι μεγάλο, αφού μόνο τα έξοδα συμμετοχής είναι αρκετές χιλιάδες ευρώ. Για την πραγματοποίηση  ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι απαραίτητη η βοήθεια και ανταπόκριση ανθρώπων και εταιρειών   που θα συμβάλλουν στην προσπάθειά μου. 

Τι είναι πιο επικίνδυνο; Μια κατάβαση στη Μαροκινή έρημο ή μία βόλτα στην Αθήνα σε ώρα αιχμής;

Όσο κι αν υπάρχει αντίφαση σε αυτό που θα πω, το να κυκλοφορεί κανείς με την μοτοσυκλέτα του στην Αθήνα εκτεθειμένος στην απροσεξία και τα λάθη των άλλων είναι πιο επικίνδυνο από μια πιθανή πτώση έπειτα από λάθος του ίδιου του αναβάτη κατά την διάρκεια ενός αγώνα.

Γιώργος Μυζάλης

Υπεύθυνος Επικοινωνίας myathlete

About the Author:myathlete