Ο τσελεμεντές μίας επιτυχημένης ποδηλατικής σεζόν.

Αν περιμένεις στις Αρχές του Δεκέμβρη να μάθεις πώς να κάνεις τη σεζόν σου επιτυχημένη, να ξέρεις πως πλέον δεν έχεις περιθώρια στραβοπατήματος.

Από την πρώτη μέρα που συνεργάστηκα με το myathlete, είδα ανθρώπους να ξεπερνούν να όρια τους και να θέτουν εξαιρετικά personal bests. Η συνταγή ήταν πάντα μία: τυφλή εμπιστοσύνη στο προπονητικό πλάνο, με ελάχιστες παρεκκλίσεις σε ιδιαίτερες περιπτώσεις.

Με αυτή την καθοδήγηση έφτασε πριν δύο χρόνια ο Βασίλης Κολιός στο πρώτο σκαλί του πανελληνίου πρωταθλήματος μάστερ Α. Με αυτή την καθοδήγηση έφτασε ο Αλέξανδρος Αβδελλάς στο top 10 του πανελληνίου πρωταθλήματος ΤΤ της ελίτ φέτος. Με την ίδια καθοδήγηση η Μυρτώ Τέσκου, χρόνο με τον χρόνο ξεπερνά τον εαυτό της και με ακριβώς την ίδια καθοδήγηση χτυπούσα φέτος κάρτα στις 16:00 για να κερδίσω τον αγώνα το επόμενο πρωί. Πίστεψα στα πόδια μου όσο ποτέ και χωρίς δεύτερη σκέψη έκανα την επίθεση μου τη στιγμή που όλοι δείλιαζαν, γιατί ήξερα πως αρκούσε να κάνω όσα έκανα στην προπόνηση μου και λιγότερα ακόμη. Μετά από χρόνια στελέχωσα ξανά την εθνική ομάδα -την καλύτερη εθνική ομάδα της τελευταίας δεκαετίας- και έβαλα τον οβολό μου στη συλλογή βαθμών για την επερχόμενη Ολυμπιάδα. Όλα τα παραπάνω έγιναν επειδή υπήρχε ένα σωστά δομημένο πλάνο και συνειδητή προσπάθεια για το καλύτερο αποτέλεσμα.

Χειμερινή προετοιμασία στην ευρύτερη περιοχή της Χαλκίδας.

Χειμερινή προπόνηση και εναλλακτική άσκηση

Όλα ξεκινούν από μια καλή χειμερινή προετοιμασία. Και άκουσε αυτό που θα σου πω: η χειμερινή προετοιμασία δεν είναι περίοδος «εναλλακτικής άσκησης». Αν παίξεις τένις, τρέξεις, κολυμπήσεις ή κάνεις αναρρίχηση, θα γίνεις καλύτερος σε αυτά ή απλώς θα τραυματιστείς. Σε καμία περίπτωση δεν θα προσθέσεις στην ποδηλατική σου ικανότητα! Το μόνο πράγμα που επιβάλλεται να κάνεις -εκτός από ποδήλατο- είναι μυϊκή ενδυνάμωση και αυτή πάντα με μέτρο και γνώμονα τους στόχους σου. Αν πας να σηκώσεις πολλά κιλά για να εντυπωσιάσεις τη γάτα σου, θα κερδίσεις μόνο days off…

Εξειδίκευση

Αν θες να δεις τα μέγιστα αποτελέσματα των κόπων σου, επέλεξε το είδος ποδηλασίας στο οποίο θα επικεντρωθείς. Αν έχεις επιλέξει τον δρόμο, μην αναλώνεσαι σε βόλτες με το mtb και μισάωρους αγώνες short track. Χρειάζεσαι χιλιόμετρα βάσης και τριβή με την άσφαλτο. Αν είσαι full-time αθλητής, μπορείς να κάνεις εναλλακτικές προπονήσεις και αγώνες χωρίς να στερηθείς τα χιλιόμετρα της προετοιμασίας, αν όμως προσπαθείς να συνδυάσεις αθλητισμό, δουλειά και οικογένεια, δεν υπάρχει χρόνος για τέτοιες πολυτέλειες.

Η ποδηλασία δρόμου παίζει σημαντικό ρόλο και στην προετοιμασία ποδηλασίας πίστας ή mtb. Σου δίνει πολύτιμες ώρες στη σέλα χωρίς τους κραδασμούς του χώματος ή τη μονοτονία της πίστας. Αν όμως θέλεις να αφοσιωθείς στο mtb, πρέπει να θυσιάσεις κάποιες ώρες για την τεχνική σου, την εκκίνηση σου και την ομαλή χρήση του ποδηλάτου σου.

Υπάρχει ζωή μετά την προπόνηση;

Όσο βρίσκεσαι στη φάση της χειμερινής προετοιμασίας, όπου οι ασκήσεις ακόμη δεν στοχεύουν στη βελτίωση της μέγιστης πρόσληψης οξυγόνου και την αγωνιστική εξειδίκευση, μπορείς να «ψευτοβγαίνεις» για μια μπύρα. Να θυμάσαι όμως πως κάθε ξενύχτι και κάθε επόμενη μπύρα, είναι ένα βήμα πίσω στον δρόμο που έχεις αποφάσισε να ακολουθήσεις.

Όσο μπαίνεις στην αγωνιστική περίοδο, τόσο περισσότερο θα «πληρώνεις» τις ατασθαλίες των εξόδων. Το σώμα πρέπει να είναι ακμαίο για να αποδώσει τα μέγιστα. Ο καλύτερος τρόπος να πειστεί κάνεις για αυτό, είναι να νιώσει την ευεξία μιας καλής αγωνιστικής μέρας. Όταν έχεις να αντιμετωπίσεις τους πιο δυνατούς αντιπάλους σου και νιώθεις πως ελέγχεις το παιχνίδι. Προσοχή εδώ, δεν μιλάω για αγώνες όπου ο μεγαλύτερος αντίπαλος είναι ο τοπικός ήρωας του χωριού, εκεί ένας αθλητής με σεβασμό στην προσπάθεια και τους αντιπάλους του δεν πηγαίνει να ανταγωνιστεί και δεν επιδιώκει την πρωτιά.

Τέλος, μια απόλυτα επιτυχημένη αγωνιστική σεζόν είναι δίκοπο μαχαίρι για τον αθλητή. Από τη μια ανακαλύπτει τις δυνατότητες του, μα από την άλλη, εάν δεν βιοπορίζεται από τον αθλητισμό, δυσκολεύεται να το συνδυάσει με τις λοιπές υποχρεώσεις της ημέρας. Η πίεση της συνεχούς προσπάθειας για άριστη φυσική κατάσταση μπορεί να λειτουργήσει αντίστροφα στην ψυχική υγεία του ατόμου και την κοινωνική του ζωή.

About the Author :

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH