Ο Γιώργος Φωκάς μιλάει για τις πρόσφατες ακυρώσεις αγώνων.

Οι πρόσφατες ακυρώσεις των δύο πρώτων αναβάσεων της Αττικής, καθώς και η ακύρωση της ανάβασης Χορτιάτη έχουν σαν αποτέλεσμα ένα μεγάλο αγωνιστικό κενό από την ποδηλατική κοινότητα.

Φωτογραφία: Νάσος Τριανταφύλλου/The Cycling Journal

Ιδίως για όσους αθλητές απείχαν από τους αγώνες του Ιουλίου λόγω ζέστης, το κενό των τριών μηνών μπορεί να αποτελέσει αιτία να χαθεί το προπονητικό κίνητρο και η καλή φυσική κατάσταση.

Ένας από τους διοργανωτές που έχουν ζημιωθεί περισσότερο με τις πρόσφατες ακυρώσεις, είναι ο Γιώργος Φωκάς, ένας άνθρωπος με πολλές ποιοτικές διοργανώσεις στο ενεργητικό του, τόσο στο τιμόνι του Π.Ο.Ζευς, όσο και στο τιμόνι του Παναθηναϊκού.

Προσπαθώντας να δώσω μια εξήγηση σε αυτό το πλήγμα που δέχεται η κοινότητα, απευθύνθηκα στον ίδιο τον Γιώργο Φωκά, παίρνοντας την παρακάτω ενδελεχή ανταπόκριση:

Αρχικά φτιάχνουμε την προκήρυξη σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΟΠ.

Έπειτα την στέλνουμε στην ομοσπονδία και συγκεκριμένα προς την Τεχνική επιτροπή, η οποία είναι αρμόδια στην λήψη έγκρισης ή απόρριψης (δηλαδή να διορθωθεί).

Από την στιγμή που είναι εντάξει, λαμβάνουμε την έγκριση της ηλεκτρονικά.

Με διαβιβαστικό φεύγει έγγραφο προς την αρμόδια τροχαία της περιοχής που γίνεται ο αγώνας, επισυνάπτοντας και την έγκριση της ΕΟΠ.

Η αρμόδια τροχαία, στέλνει το έγγραφο μας στην Διεύθυνση Τροχαίας η οποία βλέπει τι ζητάμε και εφόσον συνηγορεί και η αρμόδια τροχαία, δίνει το «οκ» (στην αρμόδια τροχαία) και εκείνη με την σειρά της σε εμάς.

Αυτό ίσχυε μέχρι τώρα, αν και το 2016 βγήκε ένας νόμος, ο οποίος ζητούσε τοπογραφικό σχέδιο του δρόμου στον οποίο θα γινόταν ο αγώνας. Ευτυχώς δεν κράτησε πολύ, αν και κάποιοι αναγκάστηκαν να το κάνουν.

Πλέον όμως, η νομοθεσία με το τοπογραφικό άλλαξε και η τροποποίηση θέλει το εξής:

Ξεκινάει όπως πριν, δηλαδή, λαμβάνουμε την έγκριση της ΕΟΠ, αυτή πηγαινει στην αρμόδια τροχαία, εκείνη το στέλνει στην Διεύθυνση τροχαίας (στο Μεταξουργείο) και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα.

Η Διεύθυνση τροχαίας το στέλνει στην Περιφέρεια Αττικής και μιας και αυτή η υπηρεσία είναι χωρισμένη σε τομείς, πηγαίνει στον αντίστοιχο τομέα που «ελέγχει»την περιοχή του αγώνα.

Η Περιφέρεια λοιπόν για να δώσει το «οκ»στην Διεύθυνση Τροχαίας, θέλει από εμάς να προσκομίσουμε έγγραφο της Ομοσπονδίας το οποίο να βεβαιώνει την καταλληλότητα του δρόμου.

Αυτό το έγγραφο πρέπει να το υπογράψει ο Πρόεδρος της ΕΟΠ ο οποίος όμως δεν είναι αρμόδιος, διότι πολύ απλά δεν είναι τεχνική υπηρεσία για να γνωρίζει αν ο δρόμος πληρεί τις προϋποθέσεις για αγώνα ποδηλασίας, ούτε μπορεί να κάνει έλεγχο. Ακόμη και αν τον κάνει, δεν μπορεί να πάρει πάνω του τέτοιου είδους ευθύνη.

Στην περίπτωση που το έδινε, η Περιφέρεια θα συνηγορούσε, αμέσως και η Διεύθυνση Τροχαίας και τέλος η αρμόδια τροχαία.

Εδώ λοιπόν καταλαβαίνεις που είναι το σκάλωμα.

-Άρα Γιώργο η διαδικασία κολλάει στον πρόεδρο της ΕΟΠ που αρνείται να πάρει μια ευθύνη που δεν του ανήκει. Σωστά;

-Η παλιά νομοθεσία ήθελε να φέρουμε χαρτί από τεχνική υπηρεσία του Δήμου ότι την ήμερα του αγώνα δεν θα γίνονται έργα στον δρόμο που θα γίνει ο αγώνας.

Έριξε την ευθύνη λοιπόν στην εκάστοτε ομοσπονδία.

Όντως είναι μια ευθύνη που δεν μπορεί να πάρει ο Πρόεδρος της ΕΟΠ.

Ούτε εγώ θα την έπαιρνα πάνω μου.

Αυτή η διαδικασία θα μπορούσε να είναι μέρος των δώδεκα άθλων του Αστερίξ. Μια κόντρα με τη γραφειοκρατεία του δημοσίου σε πλήρες φορμάρισμα. Η νίκη είναι μάλλον αδύνατη.

Κατά συνέπεια, αν δεν υπάρξει κάποια αλλαγή στο άμεσο μέλλον, βλέπω τη σεζόν των αναβάσεων να χάνει την ουσία του ονόματός της.

About the Author :

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH