Μην τρέχεις περισσότερο από όσο πρέπει.

Αμέτρητα τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα του τρεξίματος. Όσοι τρέχουμε τα γνωρίζουμε καλά. Αλλά και όσοι δεν τρέχουμε, ξέρουμε κατά βάθος ότι, αν ξεκινούσαμε το τρέξιμο (ή οποιαδήποτε άλλη συστηματική αερόβια άσκηση), μόνο καλό θα κάναμε στο σώμα και την ψυχολογία μας. Αυτό είναι το δεδομένο εκκίνησης. Υπάρχει, όμως, και κάτι άλλο πολύ σημαντικό που πρέπει να έχουμε στο νου μας όλοι: καμία υπερβολή δεν κάνει καλό σε βάθος χρόνου.

Έρχομαι από δέκα μήνες υποχρεωτικής αποχής από το αγαπημένο μου άθλημα εξαιτίας ενός τραυματισμού επίμονου και ενοχλητικού. Δεν έχει σημασία να αναφέρω τη συγκεκριμένη δική μου περιπέτεια, άλλωστε το έχω κάνει σε παλαιότερο άρθρο. Αυτό που έχει σημασία είναι να γίνει σαφές το αίτιο. Γιατί κανένας τραυματισμός (εκτός από εκείνους που συμβαίνουν από ατυχία, π.χ. κατάγματα ή πτώσεις, που κι αυτοί ενδεχομένως να έχουν εξήγηση) δεν έρχεται τυχαία και απροειδοποίητα. Και εξηγούμαι:

Καθώς το τρέξιμο αποκτά ολοένα και περισσότερους θιασώτες, πολλοί δρομείς επιλέγουν προπονητή για την σωστή και ασφαλή (το τονίζω αυτό) καθοδήγησή τους προς την επίτευξη όποιων προσωπικών στόχων. Οι πιο επαγγελματίες από τους προπονητές, όπως και οι δικοί μας coachesεδώ στο myathlete, δίνουν λεπτομερείς οδηγίες και συγκεκριμένα προγράμματα προπόνησης στους αθλούμενους. Ανάλογα με τις απαιτήσεις του εκάστοτε στόχου, αλλά και τις δυνατότητες εμπλοκής του αθλούμενου με την άσκηση, καταρτίζονται προγράμματα που περιλαμβάνουν προπόνηση από τρεις έως και έξι φορές την εβδομάδα. Όλα αυτά δεν «καταστρώνονται» στο πόδι. Έχουν (σίγουρα στην περίπτωση του myathlete) επιστημονικό υπόβαθρο και προέλευση και λαμβάνουν υπόψιν την υγεία και την ασφάλεια του αθλουμένου.

Όταν εσύ επιλέγεις να το «παρακάνεις», είτε τρέχοντας περισσότερα χιλιόμετρα, είτε τρέχοντας πιο γρήγορους ρυθμούς από τους συνιστώμενους, «σπέρνεις ανέμους» και μοιραία κάποια στιγμή θα «θερίσεις θύελλες». Οι περισσότεροι από τους επονομαζόμενους «τραυματισμούς των δρομέων» είναι συσσωρευτικοί τραυματισμοί και σχετίζονται με την υπερβολή και την υπέρχρηση. Κανένας δεν μπορεί να σου επιβάλλει να τρέχεις λιγότερο ή διαφορετικά από όσο και ό,τι επιθυμείς, να ξέρεις όμως ότι κάθε βήμα σου στην άσφαλτο, στο χώμα ή στο ταρτάν «γράφει» στο κορμάκι σου.

Στο κάτω – κάτω της γραφής, τί τον έχεις τον προπονητή αν είναι να κάνεις του κεφαλιού σου; Και στα λέει/γράφει ένας παθών (αμέτρητες φορές και ουδεμία μαθών), ένα «αγύριστο κεφάλι» που, εδώ και δυο εβδομάδες που έχει επιστρέψει στην προπόνηση, δεν κάνει ούτε μισό μέτρο παραπάνω από όσο γράφει το excel με το όνομά του στο dropbox.

Καλή αθλητική χρονιά σε όλους.

 

Γιώργος Μυζάλης – υπεύθυνος επικοινωνίας myathlete.

 

 

About the Author :

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH