triaθlos team

IRONMAN 70.3 Greece bike course.

Στο πλαίσιο του τριαθλητικού training camp της ομάδας Triaθlos (Holmes Place – myathlete), είχα την ευκαιρία επί δύο ημέρες, το Σάββατο και την Κυριακή 15 και 16 Φεβρουαρίου, να μελετήσω και να αξιολογήσω το ποδηλατικό σκέλος της διαδρομής του IRONMAN 70.3 GREECE.

Αξιολόγηση bike course και tips.

Αυτό είναι και το μόνο για το οποίο μπορώ να εκφέρω άποψη, μιας και κολυμβητικά απλώς θαύμασα το γκρουπ των αθλητών της Triaθlos, που υπό τις οδηγίες της Ευρώπης Κακογιαννάκη δάμασε τα κύματα της Μεσογείου, ενώ δρομικά, από τα λίγα που είδα, πιστεύω πως μόνο η εμψύχωση από τους θεατές μπορεί να βοηθήσει τους αγωνιζόμενους στο τρίτο και τελευταίο κομμάτι της κούρσας. Η διαδρομή του τρεξίματος λειτουργεί διεκπεραιωτικά ούτως ή άλλως σε έναν αγώνα τριάθλου, αρκεί να έχεις τη σωματική και ψυχική δύναμη να τη διεκπεραιώσεις.

Swim Triaθlos
photo: Πέτρος Γκαζώνης

Πρώτο σκέλος διαδρομής.

Η διαδρομή μπορεί να χωριστεί σε δύο σκέλη, αφού βγαίνοντας στις ακτές του Costa Navarino, ο αθλητής εισέρχεται μέσα σε δύο χιλιόμετρα στην κυρίως διαδρομή, κινούμενος ανατολικά προς την Ίκλαινα, τη Γλυφάδα και τα Κρεμμύδια, όπου βρίσκεται η πρώτη αναστροφή. Αυτό είναι και το ανηφορικό κομμάτι της διαδρομής του IRONMAN 70.3 GREECE. Η κλίση δεν είναι σταθερή, γεγονός που απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια για κάποιον που δεν μπορεί να κατανέμει σωστά τις δυνάμεις του. Αναβάτες που δεν χρησιμοποιούν powermeter ή έστω παλμογράφο, θα παίρνουν συνεχώς λάθος πληροφόρηση από τα «μπουκωμένα» τους πόδια. Πρώτο λάθος στο οποίο θα υποπέσουν πολλοί, είναι να ξεκινήσουν ιδιαίτερα δυνατά στο ανηφορικό κομμάτι και να χάσουν την ορμή τους στο σχετικά ευθειακό σκέλος του δεύτερου μισού της διαδρομής.

IRONMAN 70.3 Greece Bike Course

Ο άνεμος, που πιθανότατα θα είναι κόντρα στον δρόμο προς την πρώτη αναστροφή, απαιτεί επίσης μεγάλη προσοχή. Θα αναλαμβάνει να δυσκολέψει την κούρσα στα σημεία που μειώνεται η κλίση της ανηφόρας. Χρειάζεται καλό στροφάρισμα στα πόδια και υπομονή για να βγει οικονομικά αυτή η πρώτη ανάβαση από το μηδέν στα 350 μέτρα.

Ιδανικό setup τροχών για την κατάβαση.

Η κατάβαση που ακολουθεί, η επιστροφή δηλαδή στο σημείο εισόδου του bike course, χρήζει περισσότερης προσοχής από την ανάβαση. Ο πλατύς δρόμος επιτρέπει μεγάλες ταχύτητες έως και 80 χλμ/ώρα, όμως ο πλάγιος και ευνοϊκός άνεμος μπορεί να παίξει ύπουλα παιχνίδια σε όσους νομίσουν πως είναι ώρα για ξεκούραση. Όσοι χρησιμοποιήσουν τροχούς μεγάλου προφίλ (άνω των 40mm) μπροστά θα πρέπει να είναι έτοιμοι για τα χειρότερα και θα κουραστούν περισσότερο στη διάρκεια της κατάβασης. Οι ριπές ανέμου σε τέτοιες ταχύτητες μπορούν εύκολα να προκαλέσουν πτώση. Ένα καλό setup τροχών για ελαφρύ και άνετο TT bike θα ήταν 45mm πίσω/35mm μπροστά. Ακόμα και έτσι όμως, όσοι θελήσουν να κερδίσουν χρόνο και στην κατάβαση, θα πρέπει να έχουν τεστάρει καλά τον εξοπλισμό τους σε αντίστοιχες συνθήκες. Όσο για τα ελαστικά, το 25άρι (25mm πλάτος) είναι μονόδρομος, αν όμως το τερέν είναι βρεγμένο θα πρέπει να μειωθεί ελαφρώς η πίεση.

Στο δυτικό σκέλος της διαδρομής του IRONMAN 70.3 GREECE, με πορεία προς τους Γαργαλιάνους μέχρι την αναστροφή, οι κλίσεις είναι πολύ πιο ήπιες της τάξης του 1 έως 3%. Εκεί χρειάζεται καλή αεροδυναμική στάση και υπομονή στο σχεδόν επίπεδο τερέν μέχρι το 35ο χιλιόμετρο, όπου είναι και η πρώτη αναστροφή στο σημείο. Από εκεί και έπειτα η ελαφριά κατάβαση προς το Costa Navarino και το δεύτερο ξεκίνημα της ανηφόρας μπορεί να βγει πεταλαριστά αλλά και ξεκούραστα σε σημεία, ανάλογα με τον άνεμο.

To support team του myathlete.

Η μικρή κατηφορική κλίση μπορεί να ξεγελάσει τους πιο αρχάριους και να τους δελεάσει να αφήσουν τα πόδια για μερικές στιγμές ξεκούρασης. Τότε είναι που θα χάσουν πολύτιμό χρόνο και ορμή προς τα ευθειακά σημεία που ακολουθούν. Ένας δυνατός αθλητής με γρανάζωμα 53×12 εκεί μπορεί να κάνει τη διαφορά χωρίς να υποβαθμίσει την δυνατότητά του να σκαρφαλώσει αργότερα προς τα Κρεμμύδια (πρώτη και τρίτη αναστροφή στο 15ο και 56οχιλιόμετρο αντίστοιχα). 

photo: Πέτρος Γκαζώνης

Δεύτερο σκέλος διαδρομής.

Στη δεύτερη ανάβαση είναι που πρέπει κάθε αθλητής να βγάλει την καλύτερή του επίδοση. Είναι συνολικά δέκα χιλιόμετρα, ανάμικτα με μικρές κατηφόρες. Αν κάνει ατομικό αγώνα, θα πρέπει ταυτόχρονα να φροντίσει να κρατήσει λίγη δύναμη στα πόδια για το δεύτερο πέρασμα προς τους Γαργαλιάνους και τον ημιμαραθώνιο που ακολουθεί, αν όμως κάνει μόνο το ποδηλατικό σκέλος, θα πρέπει μέχρι το 56ο χιλιόμετρο να ανέβει όσο πιο δυνατά μπορεί και έχοντας ξεκουραστεί στην κατάβαση που ακολουθεί, να τα δώσει όλα στα τελευταία 20 χιλιόμετρα του IRONMAN 70.3 GREECE.

Ως λάτρης της ποδηλασίας στην Ελλάδα, δεν μπορώ να πω πως πρόκειται για μια διαδρομή με ιδιαίτερες συγκινήσεις από άποψη τοπίου, πέραν της κατάβασης προς Κορυφάσιο με θέα στο επιβλητικό Ιόνιο. Σε εκείνο το σημείο είχαμε την τύχη να βρεθούμε κατά το κλείσιμο της πρώτης μας προπόνησης στη διαδρομή του αγώνα, με τον ήλιο να χάνεται πίσω από τα βαριά σύννεφα του Φλεβάρη και τον ουρανό να βάφεται με ένα έντονο πορτοκαλί. Από ιστορικής άποψης, η μεσσηνιακή γη είναι γεμάτη ιστορία που δίνει άλλη αξία σε κάθε πεταλιά, από την Οθωμανική Αυτοκρατορία μέχρι τον Παπαφλέσσα του ’21 και τη Ναυμαχία του Ναβαρίνου (20 Οκτώβρη 1827).

Πέτρος Γκαζώνηςcycling coach myathlete

About the Author :

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH