Γάλα

Αγελαδινό ή Κατσικίσιο Γάλα.

Το γάλα, λοιπόν, και η τεράστια συζήτηση γύρω από αυτό στις μέρες μας. Από την ώρα που γεννιόμαστε και σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας, το γάλα παίζει σημαντικό ρόλο στην καθημερινή μας εξέλιξη, ανάπτυξη και συνολικά διατροφή. Στο σημερινό δυτικό κόσμο, μια επίσκεψη στο σούπερ – μάρκετ μπορεί να μπερδέψει τον καταναλωτή, καθώς υπάρχουν εκατοντάδες διαφορετικοί τύποι γάλακτος για να διαλέξει. Από αγελαδινό και κατσικίσιο γάλα έως φυτικά ροφήματα που υποκαθιστούν το γάλα. Σε αυτό το σύντομο κείμενο θα επικεντρωθούμε σε δυο πράγματα: πρώτον, στη διαφορά μεταξύ πλήρους και χαμηλών λιπαρών γάλακτος και δεύτερον, στη σύγκριση αγελαδινού και κατσικίσιου.

Αγελαδινό Γάλα με χαμηλά λιπαρά VS Πλήρες γάλα. 

Σύμφωνα με την Ιατρική Σχολή Δημόσιας Υγείας του Harvard, για τον έλεγχο του βάρους, το πλήρες γάλα είναι μάλλον καλύτερο από εκείνο με τα χαμηλά λιπαρά. Βασικό επιχείρημα είναι ότι χρειαζόμαστε λιγότερο από το πρώτο για να νοιώσουμε χορτάτοι.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του γάλακτος με χαμηλά λιπαρά είναι ότι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, ασβέστιο και βιταμίνη D για αναλογικά χαμηλό αριθμό θερμίδων. 

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του πλήρες γάλακτος είναι η υψηλή του περιεκτικότητα σε ωφέλιμα λιπαρά, ειδικά Ω3 λιπαρά (183mgr σε κάθε ποτήρι, σε σύγκριση με 2.5mgr του low fat) και ότι μπορεί να ενισχύσει την απορρόφηση της βιταμίνης D.

Το μειονέκτημα του πλήρους γάλακτος σε σχέση με το low fat είναι η υψηλότερη ποσότητα λιπαρών και θερμίδων. Ένα ποτήρι γάλακτος χαμηλών λιπαρών περιέχει 80 θερμίδες και 0 γραμμάρια συνολικών λιπαρών σε σχέση με ένα ποτήρι πλήρους γάλακτος που περιέχει 150 θερμίδες και 8 γραμμάρια λιπαρών.

Αγελαδινό VS Κατσικίσιο.

Μια κούπα κατσικίσιου γάλακτος περιέχει 170 θερμίδες, 9 γραμμάρια πρωτεΐνης, 10 γραμμάρια λιπαρών και 11 γραμμάρια υδατανθράκων και σακχάρων. Μια κούπα πλήρους αγελαδινού γάλακτος περιέχει 160 θερμίδες, 8 γραμμάρια πρωτεΐνης, 9 γραμμάρια λιπαρών και 11 γραμμάρια υδατανθράκων και σακχάρων. Όπως μπορείτε να δείτε υπάρχουν ελάχιστες διαφορές σε σχέση με τα θρεπτικά συστατικά. Το κατσικίσιο έχει περισσότερη πρωτεΐνη αλλά το αγελαδινό έχει λιγότερα λιπαρά.

Το κατσικίσιο γάλα περιέχει περισσότερο ασβέστιο, κάλιο και βιταμίνη Α, αλλά το αγελαδινό γάλα έχει περισσότερη βιταμίνη Β12, σελήνιο και φυλλικό οξύ.

Το κατσικίσιο γάλα, χάρη στη μοριακή του δομή, είναι ευκολότερο στην πέψη και συνίσταται σε όσους δεν μπορούν να χωνέψουν το αγελαδινό. Το κατσικίσιο γάλα έχει λιγότερη λακτόζη από το αγελαδινό, αλλά όχι τόσο λιγότερη όση για να χαρακτηριστεί ελεύθερο λακτόζης.

Για να συνοψίσουμε: κανένα γάλα δεν είναι πιο υγιεινό από το άλλο, απλώς το κατσικίσιο γάλα είναι πιο φιλικό προς τη διαδικασία της πέψης. 

COMPOSITIONS (Per 100 grams)GOATCOW
Protein (g)3.13.2
Fat % (g)3.53.9
Calories/100 ml6066
Vitamin A (IU/gram fat)3921
Vitamin B1(thiamin (UG/100/ml)6845
Riboflavin (ug/100 ml)210159
Vitamin C (mg ascorbic acid/100 ml)22
Vitamin D (IU/gram fat)0.70.7
Calcium %0.190.18
Iron %0.070.06
Phosphorus %0.270.23
Cholesterol (mg/100 ml)1014
Sugars (lactose)4.44.8
Saturated fatty acids (g)2.32.4
Monounsaturated fatty acids (g)0.81.1
Polyunsaturated fatty acids (g)0.10.1

Katy TaveiraHead of mynutrition.

About the Author :

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH