Συχνές Ερωτήσεις

Η μέτρηση του ανθρώπινου έργου, η οποία περιλαμβάνει τη διαδικασία συλλογής δεδομένων για τη διεξαγωγή συμπερασμάτων. Πιο συγκεκριμένα η εργομέτρηση μας δίνει τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε την φυσική κατάσταση του αθλητή-αθλούμενου. Οι μετρήσεις γίνονται με επιστημονικά όργανα και οι τιμές που μετριούνται μας δίνουν πληροφορίες για το επίπεδο των φυσικών ικανοτήτων του ανθρώπου.

Οι αυξημένες ανάγκες σε ενέργεια και η ποσοστιαία συμμετοχή της καύσης υδατανθράκων είναι μια πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει ο αθλητής μέσω της ορθής διαιτητικής πρακτικής ωστε να επιτύχει την μέγιστη απόδοση, την κατάλληλη σωματική σύσταση, να αποφύγει την απώλεια μυικής ή και οστικής μάζας, και σε βάθος χρόνου ορμονολογικές διαταραχές και σύνδρομο υπερκόπωσης.

Οι παράμετροι που μπορούν να αξιολογηθούν με την εργομέτρηση είναι οι εξής:

  • Μέγιστη κατανάλωση οξυγόνου (VO2max).
  • Ταχύτητα (km/h) ή Έργο (watt/kg) στην VO2max
  • Αναερόβιο κατώφλι
  • Ενεργειακή (δρομική) οικονομία (ΕΟ)
  • Συγκέντρωση γαλακτικού στο αίμα
  • Πνευμονικός αερισμός (Vmax)
  • Μέγιστη καρδιακή συχνότητα (HRmax-bpm)
  • Θερμιδομετρία και κατανάλωση υδατανθράκων

Τί είναι το MyNutrition;

Είναι μια σειρά διατροφικών υπηρεσιών, κατάλληλα σχεδιασμένες για τις αυξημένες αθλητικές απαιτήσεις βάσει των εργομετρικών χαρακτηριστικών.

Γιατί με ενδιαφέρει;

Η κατάλληλη επιλογή τροφών υποστηρίζει τις ενεργειακές και ηλεκτρολυτικές ανάγκες της προπόνησης

Τί μου προσφέρει;

Εξατομικευμένη διαθρεπτική υποστήριξη με γνώμονα την μεγιστοποιήση απόδοσης και βέλτιστα επίπεδα υγείας

Πως βοηθάει η εργομέτρηση την προπόνηση μου;

Η κατάλληλη επιλογή τροφών και υγρών και ο σωστός καταμερισμός γευμάτων θα υποστηρίξει τις αυξημένες ανάγκες της προπόνησης, επιταχύνει την αποκατάσταση και ενισχύει τις προπονητικές προσαρμογές.

Είναι σημαντική η Μ.Κ.Ο. (VO2max);

Η Μέγιστη Κατανάλωση Οξυγόνου (Μ.Κ.Ο. ή VO2max) είναι το πιο σημαντικό κριτήριο της βιολογικής αξίας ενός ατόμου. Δηλώνει τον ανώτατο όγκο οξυγόνου, που καταναλώνουν τα κύτταρα κατά τη μέγιστη προσπάθεια στη μονάδα του χρόνου. Η μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου αντικατοπτρίζει τη μέγιστη λειτουργική προσαρμοστικότητα του αναπνευστικού, καρδιαγγειακού, κυκλοφορικού και μυικού συστήματος. Ουσιαστικά είναι συνώνυμη με την αντοχή του ατόμου.

Τι είναι το “mykids Running”;

Για να τρέξει και να αθληθεί διασκεδάζοντας και να γίνει μέλος μιας ευρύτερης ομάδας παιδιών και ενηλίκων που αγαπούν το τρέξιμο ως δια βίου άσκηση και ως μέσο προαγωγής της υγείας.

Πώς η διατροφή θα βελτιώσει την απόδοσή μου;

Η κατάλληλη επιλογή τροφών και υγρών και ο σωστός καταμερισμός γευμάτων θα υποστηρίξει τις αυξημένες ανάγκες της προπόνησης, επιταχύνει την αποκατάσταση και ενισχύει τις προπονητικές προσαρμογές.

Πόσο συχνά πρέπει να γίνεται εργομέτρηση;

Γενικά 2 φορές τον χρόνο είναι μια καλή συχνότητα μέσα από την οποία μπορεί ο ασκούμενος να έχει πλήρη γνώση της φυσικής του κατάστασης. Βέβαια η ποσότητα της προπόνησης που κάποιος εκτελεί εβδομαδιαίως παίζει ρόλο στο πόσο συχνά αξιολογείται. Και αυτό γιατί η πολύ προπόνηση μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλη βελτίωση η οποία θα πρέπει να αποτυπωθεί και εργαστηριακά για καλύτερη αποτελεσματικότητα. Η εργομέτρηση μπρεί να γίνει σε παιδιά 12-13 ετών και μεγαλύτερα.

Οι συναντήσεις επηρεάζονται από καιρικές συνθήκες;

Όχι, γιατί το τρέξιμο είναι «παντός καιρού». Σε περίπτωση ακραίων καιρικών συνθηκών θα υπάρχει ενημέρωση το βράδυ της προηγούμενης μέρας από την ιστοσελίδα μας.

Τί να καταναλώνω πριν και τί μετά την προπόνηση;

Ένα σημαντικό κομμάτι της εργομέτρησης έχει να κάνει με την κατανάλωση ενέργειας (στην ηρεμία και στην άσκηση). Η τιμή της κατανάλωσης υδατανθράκων στην αγωνιστική ταχύτητα μας βοηθά να γνωρίζουμε την εξωγενή πρόσληψη που πρέπει να έχουμε σε μια μεγάλης διάρκειας απόσταση όπου τα αποθέματα γλυκογόνου προσδιορίζουν την απόδοση.

Τι είναι κατανάλωση ενέργειας;

Ένα σημαντικό κομμάτι της εργομέτρησης έχει να κάνει με την κατανάλωση ενέργειας (στην ηρεμία και στην άσκηση). Η τιμή της κατανάλωσης υδατανθράκων στην αγωνιστική ταχύτητα μας βοηθά να γνωρίζουμε την εξωγενή πρόσληψη που πρέπει να έχουμε σε μια μεγάλης διάρκειας απόσταση όπου τα αποθέματα γλυκογόνου προσδιορίζουν την απόδοση.

 

Συμμετοχή στο “mykids Running”

Αν ασχολούμαι με κάποιο ατομικό ή ομαδικό άθλημα μπορώ να συμμετέχω στο “mykids Running”;

Φυσικά! Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο ώστε να λειτουργεί συμπληρωματικά με την ενασχόληση με κάποιο συγκεκριμένο άθλημα και έχει ως στόχο την προαγωγή της δια βίου άσκησης μέσα από τη χαρά που προσφέρει το τρέξιμο.

Εργομετρικός Έλεγχος

Τι πληροφορίες θα μου δώσει ένας πλήρης εργομετρικός έλεγχος;

Εκτός από το κομμάτι της αντοχής ο αθλούμενος μπορεί να μάθει την αναερόβια ικανότητα του, την δύναμη άνω και κάτω ακρων καθώς και το επίπεδο ευλυγισίας του. Όλα αυτά του δίνουν μία πλήρη εικόνα της φυσικής του κατάστασης. Άρα θα μπορούν να δοθούν και οι απαραίτητες οδηγίες με έμφαση στην ανάπτυξη αυτών των ικανοτήτων που βρίσκονται σε χαμηλό επίπεδο.

Gel-ακι υδατανθράκων

Να τρώω gelακι υδατανθράκων πριν τον αγώνα ή θα μου προκαλέσει υπογλυκαιμία;

Είναι τακτική η οποία αυξάνει την απόδοση εφόσον η τροφοσία συνεχιστεί και κατά την διάρκεια. Παρόλο που η πλειοψηφία των αθλητών δεν αντιμετωπίζει προβλήματα, συστήνεται να γίνεται αμέσως πρίν και να αποφεύγεται μεταξύ 15′-45′ πριν τον αγώνα.

Τι είναι το myHealth;

Το my Health είναι μία εργομετρική διαδικασία που περιλαμβάνει ερωτηματολόγιο καθώς και μετρήσεις που σχετίζονται με το γενικότερο επίπεδο υγείας και όχι  με την αγωνιστική απόδοση του ανθρώπου. Μας δίνει μία πλήρη εικόνα της υγείας του. Συνοδεύεται από στοχευμένες συμβουλές που σκοπό έχουν να βελτιώσουν το επίπεδο υγείας του ανθρώπου. Επιπλέον είναι η μέτρηση που πρέπει να κάνει το άτομο που θέλει να ξεκινήσει για πρώτη φορά ένα πρόγραμμα άσκησης.

Integer iaculis egestas odio, vel dictum turpis placerat id ellentesque semper nisl eget odio eleifend, nec blandit libero porta aliquam vel vehicula dui nam sit amet ultricies sapien.

Nulla euismod vitae justo a ullamcorper. In rhoncus nisi massa, sit amet tristique augue viverra vitae. Ut vitae lectus quam. Proin aliquet rhoncus magna vel scelerisque. Nulla facilisi. Aliquam ut scelerisque nulla.

Στόχοι μου

Με ποιό τρόπο η συμμετοχή μου στο Running Club θα με βοηθήσει να πετύχω τους στόχους μου;

Η προπόνηση είναι εντελώς προσωπική και με βάση το επίπεδο και τους στόχους. Οι συναντήσεις, η συνεχής αξιολόγηση, οι ειδικές προπονήσεις και η επικοινωνία με τον προπονητή εξασφαλίζουν την ασφάλεια και την αποδοτικότητα του προγράμματος.

Γονείς και mykids Running

Μπορεί ο γονέας ή ο συνοδός ενός παιδιού να τρέξει μαζί με το παιδί στις συναντήσεις του “mykids Running”;

Μπορεί, αλλά μόνο αν θέλει το ίδιο το παιδί, Δε χρειάζεται να είστε όμως ούτε «λαγός», ούτε προπονητής του παιδιού. Τρέξτε δίπλα ή λίγο πίσω από το παιδί και αφήστε εκείνο να επιλέξει το ρυθμό. Αφήστε τα παιδιά να απολαύσουν το τρέξιμό τους. Περάστε διακριτικά στην άκρη στον τερματισμό και ετοιμαστείτε να αγκαλιάσετε και να επιβραβεύσετε τα παιδιά για την προσπάθειά τους.

Περίοδος για εργομέτρηση;

Ποιά είναι η καλύτερη περίοδος για να κάνει κάποιος εργομέτρηση;

Το πότε θα κάνει κάποιος εργομέτρηση εξαρτάται από το πλάνο προπόνησης του. Μία καλή περίοδος είναι στο ξεκίνημα της προετοιμασίας ενός προγράμματος φυσικής κατάστασης. Έτσι θα δοθεί το επίπεδο εκκίνησης του αθλούμενου και η προπόνηση που πρέπει να ακολουθήσει για να βελτιωθεί. Στο τελείωμα της προετοιμασίας επίσης μπορεί να γίνει ένας εργομετρικός έλεγχος που θα μας δείξει το ποσοστό βελτίωσης των ικανοτήτων που προπονήθηκαν. Γενικά όταν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές στην φυσική κατάσταση μπορεί να γίνεται εργομετρικός έλεγχος για επαναπροσδιορισμό των εντάσεων της άσκησης.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH